Czym jest perswazja?

Czym jest perswazja?

Najkrócej można powiedzieć, że perswazja to sztuka przekonywania kogoś do swoich racji. To umiejętne przekazanie swoich argumentów tak, aby odbiorca sam doszedł do tego, że masz rację. Przydatne, prawda? Nie chodzi oczywiście o to, żeby wykorzystywać swoją przewagę nad kimś, ale o to, aby delikatnie przekonywać go do tego, do czego nie do końca jest przekonany. Prościej? Oczywiście. Jeśli Twój współmałżonek od dłuższego czasu nie może zdecydować się, żeby znaleźć nową pracę, a dobrze wiecie, że jest to konieczne z uwagi na Waszą sytuację finansową, trzeba mu delikatnie zasugerować, że czas na zmiany. To przykład z życia codziennego.

Jak sztukę perswazji wykorzystywać w biznesie? Bardzo podobnie. O ile wiesz, że proponowany przez Ciebie produkt jest tym najlepszym, musisz umiejętnie przekazać informacje o nim. Wykorzystaj statystyki, dane naukowe, wyniki badań itd. W ten sposób będziesz oddziaływał na wyobraźnię ewentualnego klienta. I Ty, i on zrealizujecie swój cel. I, co ważne, będziecie tak samo zadowoleni.

Perswazja a manipulacja

Nie, nie, umiejętna perswazja jest daleka od manipulacji. Nie ma z nią nic wspólnego, o ile przekonujący postępuje fair wobec przekonywanego. Mimo to manipulacja i perswazja często są mylone, a te terminy używane zamiennie.

Aby nie korzystać z manipulacji, nie sprzedawaj produktu, w który sam nie wierzysz, nie męcz klienta nieprawdziwymi informacjami i nie naciągaj prawdy. Co jest najważniejsze? Etyka. To dzięki niej można postępować w zgodzie ze sobą, z klientem i oferować rynkowi dobry produkt, jednocześnie promując własną firmę.

Szkolenia z technik perswazji

Szkolenia z technik perswazji i wywierania wpływu pomogą Ci zdobyć konieczne informacje, wiadomości oraz nabyć praktykę. Dzięki temu będziesz miał lepszy wpływ na innych, a Twoja firma osiągnie sukces. Wszystko opiera się na psychologii. Zrozumiawszy mechanizmy rządzące ludzką wolą, łatwiej jest przekazywać klientowi odpowiednie sygnały.

Weź udział w szkoleniu, nauczysz się wywoływać konkretne emocje u potencjalnych klientów!

Naczelny

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *