Jak rozkręcić firmę w branży pomocy drogowej.

Założenie własnego przedsiębiorstwa w branży usług pomocy drogowej nie jest niczym nadzwyczaj trudnym. Dopiero kwestie jego rozkręcenia, zaopatrzenia w niezbędne wyposażenie, pozyskania klientów, stają się kłopotliwe, szczególnie dla kogoś kto nie ma w branży doświadczenia. Z całą pewnością łatwiej będzie tego typu działalność rozkręcić komuś, kto kiedykolwiek w zawodzie pracował, aczkolwiek przedsiębiorcy nie związani z branżą nie są przecież skazani od razu na porażkę. Wystarczy zatrudnić fachowca, który całe przedsiębiorstwo ustawi jak należy i zadba o prawidłowość początkowych inwestycji i działań. Zobaczmy jednak, jak poradzić sobie zupełnie samodzielnie w rozkręcaniu tego typu działalności.

Niezbędne wyposażenie firmy.

Rozpocząć należy rzecz jasna od zakupu niezbędnego wyposażenia, czyli przede wszystkim lawet oraz holowników, bez których przecież nie będzie możliwości świadczenia usług pomocy drogowej. Tego typu sprzęt, w początkowej fazie działalności zdecydowanie najlepiej jest pozyskiwać z rynku wtórnego, gdzie można będzie znaleźć przystępniejsze ceny pojazdów w całkiem dobrym jeszcze stanie technicznym. Tego typu pojazdy będą jak najbardziej sprawdzać się w codziennej eksploatacji przez kilka jeszcze sezonów, aczkolwiek trzeba będzie mieć stale na względzie fakt, iż w końcu trzeba będzie je wymienić. Do tego czasu warto już zacząć tworzyć kapitał inwestycyjny, który pozwoli na efektywne odłożenie odpowiednich sum, a następnie przeznaczenie ich na finansowanie zakupu nowego sprzętu, niezbędnego do świadczenia usług pomocy drogowej.

Pozyskiwanie klientów.

W kwestii pozyskiwania klientów, temat będzie nieco bardziej rozległy i skomplikowany, bowiem trzeba będzie nieco liznąć kwestii związanych z marketingiem. Jednym z najważniejszych działań będzie w tym przypadku budowa świadomości istnienia marki, poprzez inwestycje w reklamy w najbardziej ruchliwych punktach miasta, oraz przy autostradach. Tutaj zawsze zdarzy się sposobność, żeby potencjalny klient stojąc w korku zapisał sobie numer, bądź przynajmniej zapamiętał nazwę naszej firmy, a w przypadku kiedy zajdzie taka potrzeba, szybko znalazł w Internecie niezbędne informacje i skorzystał z usług.

Zupełnie odrębnym tematem będzie podpisywanie umów handlowych z ubezpieczalniami. W ramach takich umów na przykład usługi pomocy drogowej firmy Auto-jet świadczone są na rzecz klientów ubezpieczalni. Ubezpieczony zgłasza do dyspozytora ubezpieczalni zapotrzebowanie na pomoc drogową, a ten z kolei wysyła najbliższą jednostkę pomocy drogowej do miejsca zdarzenia, z która posiadają podpisane umowy. W zasadzie można powiedzieć, iż na chwilę obecną jest to zdecydowanie najlepsza forma pozyskiwania klientów, bowiem coraz więcej osób zapewnia sobie ubezpieczenia obejmujące świadczenie usług pomocy drogowej. W ten sposób gwarantujemy sobie niejako stały napływ klientów z ubezpieczalni, a przy okazji dodatkowo wzmacnianie samą markę, czyli znów poszerzamy możliwości naszego przedsiębiorstwa w zakresie świadczenia usług pomocy drogowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *