Naprawa i regeneracja układu pneumatyki.

Naprawa i regeneracja układu pneumatyki.

Układ pneumatyczny w pojazdach ciężarowych, to jeden ze zdecydowanie najważniejszych podzespołów, szczególnie w pojazdach ciężarowych i dostawczych. Będzie on zapewniać możliwość pracy siłowników podnoszących wywrotkę czy też windę pojazdu, będzie dostarczać sprężone powietrze do zacisków hamulcowych. Jest jednym słowem niezbędny w wielu aspektach, toteż warto zadbać o to, aby zawsze był utrzymany w dobrym stanie technicznym, i nie dochodziło do jego awarii. Przyjrzyjmy się zatem jak podejść do tego zagadnienia, aby zagwarantować sobie odpowiedni poziom bezpieczeństwa w tym zakresie.

Bieżący przegląd i konserwacja.

Przede wszystkim, podstawą w tym przypadku będzie regularne przeprowadzanie bieżących kontroli stanu technicznego. Każdego dnia po skończonej pracy, kierowca powinien starannie przejrzeć wszystkie przewody pneumatyki, sprawdzić szczelność i zajrzeć na wszystkie wskaźniki, które mogłyby wskazywać, iż coś z układem pneumatyki jest nie tak. Najczęściej zaś w tym przypadku dochodzi do uszkodzeń osuszacza powietrza, który ma bardzo istotne zadanie w całym układzie. Otóż, odpowiada on za obniżenie poziomu wilgotności sprężanego powietrza. Jak bardzo wiemy, powietrze w otaczającej nas atmosferze, z reguły charakteryzuje się wilgotnością na poziomie z przedziału 40-60%, a to jest dla układu pneumatycznego zdecydowanie za wiele. Po sprężeniu powietrza, w przewodach zacznie pojawiać się woda, która przedostając się do siłowników czy też zacisków hamulcowych, będzie negatywnie wpływać na ich pracę a ostatecznie powodować ich korodowanie. Ostatecznie można będzie więc doprowadzić do sytuacji, w której nie tylko osuszacz powietrza będzie nadawać się do wymiany, ale także wiele innych elementów, a tego raczej warto unikać.

Regeneracja układu pneumatyki.

O wiele bardziej rozsądnym rozwiązaniem jest tutaj samochodowa naprawa i regeneracja pneumatyki, która pozwoli nam na znaczne ograniczenie kosztów w tym przypadku. Należy jednak odpowiednio szybko wychwycić ewentualne nieprawidłowości w pracy układu, i jak najszybciej odstawić w takim przypadku pojazd na warsztat, gdzie można będzie zdiagnozować przyczyny pojawienia się problemu i natychmiastowo go usunąć. Dlatego też tak bardzo istotnym aspektem jest tutaj regularne sprawdzanie stanu technicznego układu pneumatyki i ogólnie wszystkich jego podzespołów. Szybsze wychwycenie uszkodzeń pozwoli ograniczyć zniszczenia w układzie, oraz umożliwi nam przeprowadzenie jego regeneracji, która zawsze będzie rozwiązaniem o wiele bardziej przystępnym cenowo, niż na przykład wymiana na nowe elementy. można więc powiedzieć, iż w zasadzie bardzo dużo zależeć będzie od naszych pracowników i nas samych. Musimy bowiem znaleźć czas dla pracownika, aby przeprowadzał rutynowy przegląd, a to znaczy, że nie może w tym czasie pracować zarobkowo, tylko będzie doglądał, aby nie powstawały straty.

Naczelny

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *