Skuteczne pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie lokalne to zakres działań związanych ze zwiększaniem widoczności danej strony internetowej w wyszukiwarce, dla konkretnych zapytań geolokalizowanych. Chodzi tutaj o sytuacje, kiedy użytkownicy wyszukują konkretnych produktów lub usług na terenie danego miasta, okręgu czy też nawet województwa. W takich przypadkach, kiedy świadczymy usługi na ograniczonym obszarze, pozycjonowanie ogólne staje się zbędnym wydatkiem. W zupełności wystarczające będzie pozycjonowanie lokalne. Co więcej, będzie to opcją przystępniejszą cenowo i łatwiejszą do przeprowadzenia, głównie ze względu na ograniczoną konkurencję.
Czy trzeba zatrudniać firmę do pozycjonowania lokalnego?
Oczywiście nie trzeba. W zasadzie nawet ogólne kampanie pozycjonowania na cały kraj można prowadzić samodzielnie. Jest to jednak czasochłonne i wymagające. Prawda jest też taka, iż jeśli dopiero zaczynamy przygodę z pozycjonowaniem stron to z całą pewnością będziemy wiele rzeczy realizować po omacku. Będziemy z dnia na dzień dopiero zdobywać doświadczenie, podczas gdy specjalista ds. SEO, już takowe posiada. Z reguły też firmy SEO, a nawet freelancerzy w branży posiadają dostęp do odpowiednich narzędzi ułatwiających znacznie analizę stron, konkurencji, słów kluczowych, czy też monitorowanie bieżących wyników i postępów prac. Są to narzędzia dość kosztowne, więc w przypadku małej firmy ich zakup raczej mija się z celem. Firma zaś lub freelancer działający w branży SEO, będzie te narzędzia wykorzystać dla większej ilości projektów, skutkiem czego z całą pewnością będzie mu się takie działanie opłacać.
Oczywiście pozycjonowanie lokalne w Rybniku będzie o wiele mniej wymagającym procesem niż pozycjonowanie ogólne na trudne i oblegane frazy. Z reguły będzie też mniej kosztowne i mniej czasochłonne. Aczkolwiek do każdego tematu należy podchodzić oddzielnie. Trzeba przecież sprawdzić konkurencję i potencjalne korzyści, aby móc określić, jakie koszty trzeba będzie ponieść celem pozycjonowania danej frazy w lokalnych wynikach wyszukiwania.
Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne?
Z cała pewnością każdy z przedsiębiorców, którzy chcieliby, aby ich strona internetowa przyciągała klientów, zastanawiają się ile może ich to kosztować. Odpowiedź na to pytanie nie jest łatwa. Czasami wystarczą 2-3 miesiące działań z wynagrodzeniem dla firmy na poziomie 200-300 PLN netto, aby zauważyć wyraźne efekty działania i napływ klientów poprzez stronę internetową. Czasami jednak, branża jest bardziej wymagająca, konkurencji jest więcej, a inwestowane przez nią pieniądze w pozycjonowanie Rybnik na tyle duże, że na efekty przyjdzie czekać o wiele dłużej i płacić jeszcze więcej. Niestety, branża jest taka, iż szybkie efekty są możliwe na krótką metę. Można zastosować nieuczciwe, zabronione praktyki, ale z reguły są szybko wykryte i prowadzi to do ukarania strony i całkowitego usunięcia jej w z wyników wyszukiwania. Możemy więc powiedzieć, iż na dłuższą metę rzeczywiście nie warto.
Jedynym chyba przypadkiem kiedy by warto było, jest sytuacja, w której mamy zamiar szybko osiągnąć wysokie pozycje, sprzedać maksymalnie dużą ilość usług trwałych (abonamentowych), a potem nie przejmować się tym, że strona zniknie z wyników wyszukiwania. Choć i tak jest to działanie raczej mało uczciwe, w związku z czym nie jest przez nas zalecane.