Szkolenia nt. rozmów telefonicznych

Szkolenia nt. rozmów telefonicznych

Prowadzenie rozmów telefonicznych, mimo że zreformowało ludzkie relacje, dzisiaj zaczyna się kojarzyć mniej przyjemnie niż jeszcze 20 lat temu. Rozmowy z klientami przez telefon zaczynają być odrzucane przez nich samych z kilku powodów – lepiej jest dogadać szczegóły osobiście, za rozmowy słono się płaci, przez telefon trudniej rozpoznać potrzeby, emocje, wreszcie telefonicznie zgłasza się sporo naciągaczy. Jak widać, sporo jest minusów, które mogą brać pod uwagę klienci. W takim przypadku potrzeba dużo wiedzy i umiejętności, aby umiejętnie poprowadzić rozmowę z klientem.

Co jest ważne podczas rozmowy telefonicznej?

Jakość rozmów telefonicznych musi być na wysokim poziomie w dobie wielości spraw załatwianych na odległość. Klient, nawet podświadomie, zwróci uwagę na następujące elementy:

  • czy jest słuchany z uwagą (potwierdzą to reakcje typu: mhm, aha),
  • czy jest wysłuchiwany bez przerywania,
  • czy uzyskiwane odpowiedzi są przekazywane powoli, dokładnie, wyraźnie i niezbyt głośno,
  • czy nie musi zbyt długo czekać na udzielenie mu informacji,
  • czy rozmowa została zakończona z szacunkiem, z odpowiednim pożegnaniem i podziękowaniem za rozmowę (nawet jeśli ta do najprzyjemniejszych nie należała).

Szkolenia nt. rozmów telefonicznych

Prowadząc rozmowę telefoniczną, dużo łatwiej jest popełnić banalne błędy, które skreślą nas w oczach klienta. Dzieje się tak dlatego, że nie działa tutaj zasada pomocniczości gestów i postaw niewerbalnych. Z tego powodu tak ważna jest świadomość, która pomoże zadbać o profesjonalny wizerunek. A świadomość będzie wynikać ze zdobywania wiedzy. Pomogą w tym szkolenia dotyczące prowadzenia rozmów telefonicznych w sprzedaży i obsłudze klienta. Zdobywając profesjonalną wiedzę, dowiesz się, jak przygotować się do rozmowy (wziąwszy pod uwagę jej rodzaj, klienta, temat, produkt itd.), jak rozmawiać naturalnie, jak stworzyć przyjemny klimat podczas rozmowy, jak trafić w potrzeby klienta i odpowiedzieć na nie i, co najważniejsze, jak przyciągnąć uwagę klienta już na początku rozmowy.

Rozmowa telefoniczna pozwala w szybki sposób przekazać klientowi istotne informacje. Należy dobrze ją wykorzystać, pokonując wszystkie pułapki, jakie czekają podczas niełatwego prowadzenia rozmów nie w cztery oczy.

Naczelny

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *