Siłowniki samochodowe i ich regeneracja.

Siłowniki samochodowe i ich regeneracja.

Siłowniki w pojazdach ciężarowych odgrywają niesłychanie istotną rolę, przede wszystkim w zakresie ich podstawowej funkcjonalności. W końcu to siłowniki odpowiadają za prawidłową pracę wywrotki, czy też za stabilizację pojazdów z dźwigami samowyładowczymi. Dzięki ich prawidłowej pracy eksploatacja pojazdu jest w stu procentach bezpieczna dla operatora, a to przecież jest kwestią zdecydowanie najważniejszą w tym przypadku. Warto więc zadbać o to, aby siłowniki były sprawne i utrzymane w dobrym stanie technicznym, pozwalającym na prawidłową ich pracę.

Wymogi do prawidłowej pracy siłowników.

Przede wszystkim jednak należy zdać sobie sprawę z tego, iż siłowniki mogą prawidłowo pracować tylko przy optymalnych warunkach zagwarantowanych przez obsługę pojazdu. Chodzi tutaj głównie o to, aby układ pneumatyczny zagwarantował prawidłowy poziom ciśnienia powietrza podawanego do siłowników, jak również zapewniał optymalny poziom jego wilgotności. Musimy pamiętać, iż każdy siłownik będzie miał swoje wymagania w zakresie ciśnienia do optymalnej pracy, zaś w kwestii wilgotności powietrza, będzie musiała ona być utrzymana na poziomie nie przekraczającym 21%, który to poziom jest uznawany za bezpieczny do pracy z elementami podatnymi na korozję. Dlatego też, tak bardzo istotnym aspektem w kwestii bezpiecznej pracy siłowników będzie sprawny osuszacz powietrza w układzie pneumatycznym, który zagwarantuje odprowadzenie nadmiaru wilgoci, dzięki czemu siłownik będzie mógł pracować w pełni bezpiecznie na wysokich parametrach bez ryzyka powodowania jego korozji.

Naprawa siłowników.

Jeśli jednak zdarzy się tak, iż nie zdążymy w porę wychwycić pierwszych oznak nieprawidłowej pracy osuszacza powietrza a tym samym doprowadzimy do pojawienia się korozji na powierzchni siłownika, nie powinniśmy od razu rozpaczać, bowiem zawsze w początkowych etapach korozji, możliwa jest jeszcze regeneracja siłowników samochodowych. Jest to zawsze rozwiązaniem bezpiecznym i przystępniejszym cenowo, niż jakiekolwiek inne opcje, włącznie z wymianą siłownika na nowy. w dobrym warsztacie regeneracja siłownika powinna być przeprowadzona bardzo szybko i sprawnie, a co najważniejsze, koszty jej przeprowadzenia będą stanowić zaledwie ułamek ceny nowego siłownika. Ważne jest jednak także to, aby jednocześnie usunąć przyczyną pojawienia się korozji, czyli zregenerować uszkodzony osuszacz powietrza, bowiem w przypadku dalszej pracy na uszkodzonym znów doprowadzimy do korodowania powierzchni siłowników, co niestety w dłuższej perspektywie czasowe i tak doprowadzi do konieczności wymiany siłownika na nowy. Jednym słowem najważniejsze w tym wszystkim będzie to, aby zadbać o prawidłowy poziom wilgotności powietrza podawanego do siłowników a co za tym idzie, o prawidłową pracę osuszacza powietrza w układzie pneumatyki, dzięki czemu siłowniki będą pracować wydajnie a co również bardzo ważne, ich trwałość i żywotność ulegnie znacznemu wydłużeniu.

Naczelny

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *